Garantie en klachten

Garantie

Algemeen

Wij geven veel om kwaliteit en service. Dit willen wij, via onder andere onze producten, naar u als klant toe overbrengen. Daarom verkopen wij de mooiste producten en proberen wij deze zo goed mogelijk te verzenden. Toch kan het voorkomen dat er een bestelling kapot gaat tijdens het transport of dat er iets anders gebeurd waardoor u in aanmerking komt voor garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Garantietermijn

Van Engelen Interieurs biedt productgarantie op zijn assortiment. Deze garantietermijn is standaard 6 maanden. De datum van aanschaf is dus van belang voor uw garantie. Uw factuur is uw garantiebewijs.

Mocht het product stuk gaan binnen de garantietermijn en valt de schade binnen de garantievoorwaarden dan kunt u het product kosteloos terugsturen. Wij zullen het product indien nodig repareren of vervangen.

Reparatiekosten- en periode

Binnen de garantie: Als de klacht gegrond is, komen alle kosten voor het omruilen of laten repareren van artikelen (inclusief verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Van Engelen Interieurs.

Buiten de garantie: Bij reparaties of ruilingen die buiten de garantie vallen, is het mogelijk dat een deel van de kosten voor uw rekening zijn. Zijn er voor u kosten verbonden aan het oplossen van de artikelklacht, dan informeren we u hier vooraf over.

Vanaf het moment dat een te repareren artikel in behandeling is genomen bij de servicedienst (dit kan alleen als alle gegevens compleet zijn), duurt het maximaal 3 weken tot u uw artikel gerepareerd in huis hebt. Als het artikel niet gerepareerd kan worden of als de reparatie bijvoorbeeld niet onder garantie uitgevoerd kan worden, informeren we u binnen deze periode over de verdere afhandeling.

Garantievoorwaarden

De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

  • Onredelijk gebruik
  • Beschadiging door opzet
  • Nalatigheid
  • Onoordeelkundig gebruik
  • Nalatig onderhoud
  • Normale slijtage
  • Beschadiging door het niet of juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing
  • Onjuiste opslag of onderhoud door koper of door derden
  • Schade welke is ontstaan tijdens het zelf vervoeren/verplaatsen van de producten
  • Zelfmontage
  • Zelf bewerking

Ook kan er geen garantie worden verleend bij het werken of verkleuren van hout en/of het roesten van staal.

Hout is een natuurproduct dat werkt. Dit houdt in dat het hout kan krimpen, uitzetten, scheuren en kromtrekken. Ook kan er na een verloop van tijd hars verschijnen. Wij geven geen garantie hierop, evenals de gevolgen die daardoor kunnen ontstaan.

 

Klachten

Bij Van Engelen Interieurs streven we naar perfectie en een goede service. Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Mochten er klachten zijn dan raden wij u aan om dit eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@vanengeleninterieurs.nl. Wij zullen de klacht zo spoedig mogelijk beantwoorden, mocht het zijn dat er meer tijd nodig dan zullen wij u hiervan op de hoogte houden.